вівторок, 3 листопада 2015 р.

Програма формування довіри у школах світу



(урок сьомий – рік п’ятий)

Реклама мобільних телефонів

Урок сьомий – Рік п’ятий
Очікувані результати
Після цього заняття учні зможуть:
упевнено взаємодіяти з іншими в різноманітних ситуаціях;
приймати обґрунтовані рішення та брати на себе відповідальність за наслідки;
пропонувати, обмірковувати та вибирати найбільш вірогідні варіанти вирішення проблеми;
розповідати про себе та свої уподобання; пояснювати наслідки власного вибору образу життя
Обладнання
Робочі аркуші паперу за кількістю дітей, мобільні телефони.

Організація діяльності учнів

Аудит до теми «Реклама мобільних телефонів»
1.        Поспостерігати протягом тижня за рекламою мобільних телефонів по телебаченню, зроби ти записи в зошиті: які телефони рекламують, яка саме реклама сподобалася і чим саме;
2.        зробити підбірку реклами мобільних телефонів із журналів, газет;
3.        Дослідити протягом тижня, як часто і з якою метою використовують мобільні телефони у вашій родині.

Вступна частина
Пропоную учням поміркувати, як змінилося за останні роки життя (на дошці на плакаті учні записують або малюють ці зміни.
Разом з учнями міркуємо, які з цих змін «оптимістичні», а які «песимістичні», від яких змін користь – підкреслюємо зеленим кольором, від яких шкода – червоним,   предмети, які приносять і користь,  і шкоду – синім.
Зазначаю, що заняття присвячене одному з предметів, про які говорилося, – мобільний телефон.
Основна частина
1.        Реклама власних мобільних телефонів.
На столи учні викладають власні мобільні телефони. Учні виступають з повідомленнями, чи подобається їм власний телефон, чим саме. Після відповідей визначають, чий телефон сподобався найбільше. Робимо висновок, що учні, які виступали, робили рекламу своїм телефонам, завдяки якій ми визначили найкращий (і). 
2.        Розгляд реклам
Учні представляють декілька реклам мобільних телефонів із журналів та газет.
Звертаємо увагу на зовнішній вигляд телефонів, обіцянки рекламних оголошень.
3.        Робота в групах
Учні у групах оцінюють реклами щодо їх правдивості на підставі питань із робочого зошита на прикладі моделі стіни довіри
Учні вибирають зі списку, що для них потрібне
Що ви чекаєте від телефону?
-          Гарний зовнішній вигляд;
-          наявність фотокамери;
-          функція відправлення СМС-повідомлень;
-          ігри, відео тощо;
-          хороше співвідношення ціни і якості
 Для чого він вам потрібний?
-          Робити дзвінки;
-          відправляти СМС;
-          має бути недорогим;
-          повинен працювати у моєму регіоні.
4.        Бесіда
Обговорюємо питання, які обіцянки дає рекламна компанія, що вони не обіцяють, але передбачають не картинках і зображеннях.
Що робить рекламу такою, яка заслуговує на довіру. Що заважає повірити в продукт або рекламу.
Цей продукт відповідає вашим потребам і сподіванням щодо мобільного телефону?
5.        Складання таблиці
Рекламні компанії завжди говорять про переваги своєї продукції, а яка ж шкода може бути від їхньої продукції
Складання таблиці

Мобільні телефони
 користь                                                                                        шкода
Інформація для вчителя
Небезпека 1.
Опромінення. Стільниковий зв'язок викликає рак мозку.
       Рекомендації зводяться до наступного: передусім потрібно вибрати телефон з меншою максимальною потужністю, прагнути обмежити кількість розмов і розмовляти безперервно не більше 2-3 хвилин, перекладаючи телефон від одного вуха до іншого. Крім того, треба вра  ховувати, що дитячий організм більш сприйнятливий до дії EMI, тому необхідно жорстко обмежувати спілкування дітей з мобільним телефоном. Так британці, наприклад, збираються ввести вікові обмеження, а також максимальну тривалість розмов і кількість можливих щоденних дзвінків для дітей.
Небезпека 2.
     Унаслідок користування мобільними телефонами у людей виникає підвищена тривожність і схильність до психозів. З чим це пов'язано?
Людське тіло виконує роль антени для телефонів. Активність мозку змінюється, коли ми підносимо телефон
до вуха. Зустрічаючи таку атаку, мозок «завантажується», а потім «розвантажується», тобто сповільнюється процес мислення у будь-який час доби. Частіше всього вдень, коли ми так часто використовуємо чудо техніки, без якого вже ніяк не обійтися, і коли нам потрібна ясна голова для вирішення важливих задач. Та після телефонної розмови справа не краща. Тоді стає ще гірше. Акумулятор випускає низькочастотні імпульси, й електромагнітні поля підвищують свої дії.
Вихід із ситуації.
На жаль, він тільки один: не розмовляти по мобільному телефону довше 3-х хвилин, мінімальний інтервал між дзвінками - 15 хвилин
Небезпека 3. Блискавка.
     Останні дослідження англійських медиків дали підстави ще для однієї небезпеки, пов'язаної з використанням мобільного телефону.
Під час грози мобільник стає смертельно небезпечним. Річ у тім, що більшості людей, в яких втрапляє блискавка, вдається вижити тому, що завдяки високому електричному опору шкіри розряд розповсюджується по всій поверхні тіла, не проникаючи углиб. Проте матеріали-провідники можуть посилити дію розряду блискавки, спрямувавши його в тіло людини. Подібним провідником є і мобільний телефон, особливо увімкнутий. За приклад медики наводять історію 15-річної дівчинки, що розмовляла по телефону в парку під час грози і під час блискавки розряд пройшов через вухо, до якого був прикладений телефон, викликавши ураження мозку.
Тому, опинившись під час грози в лісі, парку чи просто неба, хоча б відключіть свій мобільник. І в жодному разі не намагайтеся перекричати грім у свою слухавку.
Небезпека 4. Акумулятор.
Про те, що мобільні телефони, хоч і дуже рідко, вибухають, також неодноразово повідомлялося в ЗМІ. До того ж, вибухає не сам телефон, а його власний... акумулятор.
Перший випадок стався в Україні. Мобільний телефон вибухнув у руках 11-річного хлопчика. З розповіді підлітка, зі слухавки спочатку пішов дим, потім був удар і вогняний спалах, після чого він знепритомнів. Отямившись, хлопчик побіг по допомогу до родичів. Андрія негайно доправили до лікарні. Вибухом хлопчику понівечило праву долоню, відірвало два пальці. Кислотою з акумулятора обпалило ліву руку. Дві години лікарі зшивали тканину і знову формували долоню, але врятувати два пальці не вдалося. Жахливо уявити, що могло б статися, якби під час вибуху підліток розмовляв по телефону.
Як стверджують фахівці, вибухнути може, звичайно, не сам телефон, а його акумулятор - в тому випадку, якщо він слухавці не «рідний», не фірмовий, а придбаний дешево десь на ринку. Такий акумулятор справді може повестися зовсім непередбачувано і завдати власникові каліцтва.
Щоб уникнути таких випадків, акумулятор до телефону потрібно   купувати   тільки   у   фабричній   упаковці і з гарантією. І здійснювати таку покупку тільки в спеціалізованих магазинах або салонах зв'язку.
Та навряд чи застереження медиків приведуть до того, що хтось відмовиться від цього зручного засобу спілкування. Адже для дітей це — оперативний зв'язок з батьками. Нині мобільний телефон дає можливість своєчасно повідомити батькам, що діти закінчили навчання, і взагалі про місцезнаходження протягом дня.
Проте використання мобільних телефонів на уроці може заважати здійснювати навчальний процес. До того ж, під час виконання самостійних, контрольних робіт в учнів часто виникає ідея використати мобільний телефон як джерело списування. А ще більшість школярів користуються телефонами з відеокамерами, доступом до Інтернету. Діти хочуть бути оригінальними, щоб когось принизити чи самому похизуватися. Так пропагується жорстокість і розпуста. Поява подібних тенденцій в учнівському середовищі викликає занепокоєння і стурбованість. В зв'язку з цим міністр освіти видав наказ Міністерства освіти і науки України від 24.05.07 №420 «Про використання мобільних телефонів під час навчального процесу». Цим наказом забороняється користуватися з 1 вересня 2007 року мобільним телефоном у школі. Учні мають користуватися мобілками лише як засобом зв'язку і не під час уроків.
ЗАХОДИ БЕЗПЕЧНОГО ПОВОДЖЕННЯ З МОБІЛЬНИМИ ТЕЛЕФОНАМИ
1.    Носити апарат у спеціальних чохлах, аби уникнути контакту з тілом.
2.    Не класти його до кишені, особливо нагрудної.
3.    Неприпустимо носити телефон на шийному шнурочку, коли він звисає у ділянці сонячного сплетіння.
4.    Не можна залишати заряджатися на легкозаймистих предметах (папір, килим) і не ставити телефон на зарядку уночі, адже більшість апаратів вибухає саме під час заряджання.
5.    Не купувати батареї невідомих виробників.
Заключна частина
Обговорення, що можна зробити, щоб бути впевненим, що реклама заслуговує на довіру,до того, як прийняти рішення про покупку продукту. Обговорюється те, що не у всіх  людей однакові сподівання і потреби, і що продукт може личити одному і не пасувати іншому.
На аркушах паперу учні малюють, який мобільний телефон вони хотіли б мати.

Немає коментарів:

Дописати коментар